Svenska byggare!

For discussions related to ski/snowboard construction/design methods and techniques.

Moderators: Head Monkey, kelvin, bigKam, skidesmond, chrismp

oscarius
Posts: 5
Joined: Mon Oct 19, 2009 4:11 am
Location: estocholmo

Post by oscarius »

oscarius wrote:Check out our swedish blog!

www.randproject.wordpress.com

Now, check out our first pair!!
linuslimpan
Posts: 14
Joined: Tue Aug 11, 2009 11:01 am

Post by linuslimpan »

Nån här som har kört med vacuumpressning?

Tänkte ge mig på det och har lite frågor: Nån som vet var jag får tag på en vacuumpump i Sverige? Var får jag tag på plastfilmen? Och var får jag tag på nipplar och slangar?? Kan jag återanvända plastfilmen och går det att använda vanlig packtejp?

Många frågor, några svar..?
brodo
Posts: 16
Joined: Wed Nov 08, 2006 5:31 am
Location: Sweden

Post by brodo »

Inte körd med vacuum men vet att ABIC Kemi har en hel del utrustning för detta.
Ywiz
Posts: 6
Joined: Sat Dec 13, 2008 12:06 pm

Post by Ywiz »

You can use ordinary plastic film that you find at hardware stores like bauhaus or beijers.
OAC
Posts: 961
Joined: Thu Jul 23, 2009 9:34 am
Location: Sweden
Contact:

Post by OAC »

Ett tips: Leta efter "plastslang" finns på firmor som säljer embalageprodukter. En otippad källa är företag som hyr ut byggutrustning. Dom har plastslang för att distribuera torkluft på byggen.
Den plastslangen är ca 25 cm bred. M.a.o. perfekt att stoppa in en pressmall ala "333". Lätt som f-n att täta! Slanggenomföring kan du köpa på Biltema. Pump på Jula. Studera http://joewoodworker.com/veneering/EVS/concept.htm
linuslimpan
Posts: 14
Joined: Tue Aug 11, 2009 11:01 am

Post by linuslimpan »

Kan den här pumpen fungera??

http://www.jula.se/elektriska-pumpar-131319
OAC
Posts: 961
Joined: Thu Jul 23, 2009 9:34 am
Location: Sweden
Contact:

Post by OAC »

Nej, men denna: http://www.jula.se/search-result/?q=vakumpump

Tänk på att du måste ha nåt, pumphus eller en "tank" (..med vakuum..:-)) i alla fall nåt som håller emot undertrycket som skapas i påsen. Antingen låter man pumpen gå kontinuerligt eller så bygger man en tank el reservoir enl. "joewoodworker", så att pumpen inte behöver gå hela tiden. Fördelarna är:
Pumpen sparas
Energi sparas
Det blir lättare att kontrollera.

Teoretiskt skulle du kunna använda en dammsugare, men den skulle nog börja brinna relativt snabbt.
Nu blev jag lite pratig...börja med pumpen och bygg vidare. Jag håller på att omarbeta min hemsida. Du får länken när jag är klar. Där finns "min" beskrivning.
Hogberg
Posts: 3
Joined: Tue Jan 05, 2010 6:52 am
Location: Sweden

Post by Hogberg »

Hejsan!

Is there anyone here in Sweden that have VDS damping strips for sale?
I need strips for 10 pair of skis.

Hälsningar

Anders
energy116
Posts: 9
Joined: Wed Apr 15, 2009 11:27 am

Post by energy116 »

Hello quys if you want to talk in your language you can make a call. I think its forum with another language.
Richardkar
Posts: 8
Joined: Sun Oct 11, 2009 11:58 am

Post by Richardkar »

tjena, börjar få lite bråttom nu, någon som vet vart man kan cnc skära ut mallar till skidor runt göteborg/kungsbacka området?:)
Hogberg
Posts: 3
Joined: Tue Jan 05, 2010 6:52 am
Location: Sweden

Post by Hogberg »

Hejsan,
is there anybody who knows where to buy a good heat cured epoxy system here in Sweden?
Most available systems seems to be room temp systems :(

Anders
User avatar
chrismp
Posts: 1444
Joined: Fri Feb 13, 2009 9:00 am
Location: Vienna, Austria

Post by chrismp »

don't know any suppliers in sweden, but you could ask the guys from sicomin http://www.sicomin.com/ if they have a distributor in sweden.
the system you're looking for is their SR8500 epoxy and SZ8525 hardener (we're loving it! cures within 30-10minutes at 70-100°C).
Richuk
Posts: 1146
Joined: Sun Jan 31, 2010 9:53 am
Location: The Duchy of Grand Fenwick

Svenska byggare!

Post by Richuk »

Have a look at SR 8200 SD 7201/2/3/4, or speak with Jimmy Renualt @ sicomin (France - Head Office), he's into building snowboards. They stock inserts and bamboo laminates. Great blogg by the way! : )
Hogberg
Posts: 3
Joined: Tue Jan 05, 2010 6:52 am
Location: Sweden

Post by Hogberg »

Thanks' for your tips regarding epoxy systems.
We now have some epoxy to start up with. :)

Hälsningar
Anders
Post Reply